Wiedzmin
Dziennik Bridget Jones
Shrek
Sztuczna inteligencja
W sieci pająka
Nikomu ani słowa
Gulczas, a jak myślisz
Blow














Muzyka | Komputery | Teksty filmowe | Nowości filmowe | Nowości multimedialne
Klub filmowy | Kino domowe | DVD | Oskary | Baza filmowa | Portal filmowy | Repertuar kin
Repertuar teatrów | Cannes | Telemagazyn | Konfrontacje |

WIEDŹMIN   Zobacz trailer (4,91 Mb)
Produkcja: Polska 2001
Reż. Marek Brodzki
Wyk. Michał Żebrowski, Zbigniew Zamachowski, Grażyna Wolszczak, Ewa wisniewska, Jerzy Nowak


Recenzja:

Wiedźmin zajmuje się zawodowo polowaniem na różnego rodzaju potwoty. Wiedźmin może być tylko osobą obdarzoną niezwykłymi zdolnościami, która przeszła specjalne szkolenie. Geralta poznajemy w czasach, kiedy zawód wiedźmina jest już na wymarciu, dlatego każde jego pojawienie się w siedlisku ludzkim wywołuje ogromne poruszenie. Po twarzy Geralta widać, że ma na sumieniu wiele istnień, tak potworów, jak i ludzi. Charakterystyczne znaki naszego bohatera to długie białe włosy, niesamowite oczy, magiczny medalion na szyi i miecz przywiazany przez plecy. Geralt jest mistrzem w swoim fachu, choć i on czasami ma problemy z niektórymi przeciwnikami. Często jego pojedynki kończą się wielodniowa rekonwalescencją. Wtrakcie wielu przygód, jakie spotykają Geralta poznajemy krąg jego przyjaciół i wrogów. Jest to barwna galeria czarodziejek, potworów, rycerzy, innych wiedźminów, szpiegów, zawodowych morderców, krasnalów, elfów i wielu innych. Te postaci i świat, w którym żyją, stały się główna zaletą prozy Sapkowskiego. Saga o wiedźminie koncentruje się przede wszystkim na związku Geralta z czarodziejką Yennefer, przyjaźni z księżniczką Ciri i wędrownym śpiewakiem Jaskrem. Obie niewiasty odegrają znaczną rolę w życiu Geralta z Rivii, a zwiazek tych postaci zostanie wpleciony w wielkie wydarzenia historyczne....

   

DZIENNIK BRIDGET JONES
Produkcja: USA
Reż. Sharon Maguire
Opis- komedia obyczajowa
Wyk. Sharon Maguire, Hugh Grant, Colin Firth, Honor Blackman


Recenzja:

Punktem ogniskowym filmu jest Bridget, są sercowe kłopoty, życiowej i atrakcyjnej 30-latki, która ma problem z nadwagą, wielką słabość do drinków, papierosów oraz mężczyzn. Romantyczna egzystencja Bridget znajduje się w stanie permanentnego kryzysu. Na początku nowego roku Bridget postanawia wziąć sprawy w swoje ręce, przelewając swoje myśli na kartki papieru. "Postanowiłam wziąć sprawy życiowe w swoje ręce i zacząć pisanie pamiętnika. Będę w nim notować wszystkie istotne rzeczy i wydarzenia. Oprócz tego na dobry początek postanawiam: Nr 1 - jak zwykle - zrzucić parę kilogramów. Nr 2: równie istotne, znaleźć sobie miłego, rozsądnego faceta i nie angażować się w związki z facetami typu alkoholik, pracoholik, egocentryczny związkofob, megaloman, emocjonalny popapraniec lub zboczeniec." Podczas gdy przyjaciele Bridget - Jude, Sharon i Tom, niestrudzenie zarzucają ją swoimi zupełnie nieprzydatnymi radami, ona sama pozostaje beznadziejnie rozdarta wewnętrznie, nie mogąc dokonać wyboru pomiędzy dwoma mężczyznami swojego życia - czarującym, seksownym, aczkolwiek niebezpiecznie uwodzicielskim szefem Danielem

   

SHREK
Produkcja: USA
Reż. Andrew Adamson, Vicky Janson,
Scen. Ted Elliott, Terry Rossio (na podstawie książki Williama Steiga),
Muz. Harry Gregoson-Williams, John Powell,
95 min. UIP.
Polska wersja językowa - głosów użyczyli: Zbigniew Zamachowski, Jerzy Stuhr, Agnieszka Kunokowska.


Recenzja:

Nie znacie Shreka? Nic dziwnego - ten zielony ludek jest raczej nietowarzyski - nie lubi hałasu, zamieszania i niespodziewanych gości. Jak okropnie musiał się poczuć, gdy pewnego dnia jego spokój został zakłócony. Wredny lord Farguaad, zesłał bowiem na bagno Shreka wszystkich bohaterów bajek. Tłok, hałas i absolutny brak prywatności dały się we znaki olbrzymowi. Aby odzyskać spokój musi uwolnić więzioną przez smoka księżniczkę Fioną. W niebezpiecznej misji olbrzymowi będzie pomagał gadatliwy osiołek, któremu Shrek uratował kiedyś życie... Film w ewidentny sposób stał się dla jego twórców pretekstem do zabawy różnymi sposobami, odmiennymi konwencjami przypominają wyrobionemu widzowi sceny ze znanych, popularnych filmów, jak "Aniołki Charliego", West Side Story", kostiumowy "Robin Hood" a Errolem Flynnem i wiele, wiele innych. Przewrotność filmu polega na tym, że pomimo pastiszu i maski historia wciąga widza na tyle, że angażuje się emocjonalnie i nawet wbrew sobie wzrusza się i śmieje razem z osobami dramatu.

   

SZTUCZNA INTELIGENCJA
Produkcja: USA
Opis: USA, 2001
Reż: Steven Spielberg
Wyk.: Haley Joel Osment, Jude Law


Recenzja:

Nadszedł czas, kiedy naturalne bogactwa Ziemi wyczerpały się, a technologia postępuje do przodu w astronomicznym pędzie. Twoje życie jest monitorowane: to, co jesz, zostało specjalnie spreparowane, a ci, którzy ci służą, nie są wcale ludźmi. Są sztuczni. Firma Cybertronics Manufacturing znalazła na to rozwiązanie. David, chłopiec-robot, zaprogramowany do miłości, zostaje zaadoptowany w ramach testu przez pracownika Cybertronics i jego żonę, których nieuleczalnie chore dziecko zostało zamrożone do czasu, aż wynalezione zostanie mogące mu pomóc lekarstwo .... .

   

W SIECI PAJĄKA
Reż. Lee Tamahori Wyk. Morgan Freeman, Monica Potter, Michael Wincott
Produkcja: USA 2001
Opis: thiller psychologiczny


Recenzja:

Film zaczyna się od spekularnej akcji policji zorganizowanej w celu złapania mężczyzny podejrzanego o seryjne morderstwa kobiet. Akcja kończy się tragicznie dla partnerki Crossa, która podstawiona została jako przynęta dla mordercy. Jak nietrudno się domyślić, detektyw czuje się winny tego nieszczęścia. Nie jest w stanie sobie przebaczyć i zarówno zawodowo jak i w sparawach rodzinnych popada w depresję i odsuwa się w tło wydarzeń. Pewnego dnia budzi go telefon porywacza z informacją, że uprowadził jedną z uczennic z eksluzywnej szkoły podstawowej Washingtonu D.C. Ku zdziwieniu detektywa Kidnaper domaga się, aby Dr Cross sam stanął na czele śledztwa w tej sprawie. Stanowczy sprzeciw nie odnosi skutku. Kidnaper podrzuca detektywowi bucik porwanej dziewczynki, czyniąc go właścicielem jedynego dowodu rzeczowego. Cross nie ma wyjścia i decyduje się przyjąć wezwanie. Do pomocy angażuje Flannagan- agentkę słuzby bezpieczeństwa szkoły, w ktorej została porwana Megan. Jako, że nie udało się jej zapobiec porwaniu, wygląda na to że kariera Flannagan jest skończona. Cross jest jednak innego zdania. Według niego zniesławiona agentka jest nieodzwłocznym źródłem informacji, ponieważ widywała porywacza codziennie przez kilka lat i wie o nim wiecej niż się jej to wydaje. Propozycja Crossa jest zaakceptowana i nasz duet rozpoczyna intensywne i pełne niespodzianek śledztwo. Okazyje się, że nasz porywacz przez kilka lat był nienagannym pedagogiem wykładającym obsługę internetu w szkole dla uprzywilejowanych dzieci. Po krótkim okresie śledztwa Cross zauważa, że obecne porwanie ma dużo wspólnego z przypadkami, które opisywał on w swoich podręcznikach. Kiedy policja odnajdyje wreszcie miejsce zamieszkania porywacza okazuje się, że porwanie planowane było od dłuższego czasu . Porywacz cierpliwie kolekcjonował i studiował informacje, które jakiekolwiek sposób związane będą z porwaniem dziewczynki. Dlatego miał szczegółowe informacje na temat nie tylko dziewczynki ale i samego Crossa. Metoda porywacza przypomniała wyrafinowany sposób działania pająka budującego swoja pajęczynę - pułapkę.

   

NIKOMU ANI SŁOWA
Produkcja- thiller, USA 2001
Reż.- Gary Fleder
Wyk.- Michael Douglas, Sean Bean, Brittany Murphy, Famke Janssen
Czas trwania- 114 min


Recenzja:

Ekranizacja ksišżki Andrew Klavana, cenionego autora powieści sensacyjno-detyktywistycznych. Dr Nathan Conrad jest cenionym nowojorskim psychiatrą , ma piękną żonę i uroczą ośmioletnią córeczkę Jessie. W dniu Święta Dziękczynienia kolega z pracy, dr Louis Sachs, prosi go by zajął się przypadkiem Elisabeth Burrows, 18-letniej dziewczyny, z którą on nie może nawiązać żadnego kontaktu. Elisabeth ostanie dziesięć lat swego życia spędziła w zakładach psychiatrycznych, a jej karta choroby mówi o nieudanych próbach lecznia i gwałtownych, wybuchowych, niekontrolowanej przemocy. Nathanowi udaje się przełamać milczenie Elisabeth, która zwraca się do niego tajemniczymi słowami: chcesz tego, co oni, prawda? A ja nigdy nie powiem .... żadnemu z was? Następnego dnia Nathan z przerażeniem odkrywa, że nieznani sprawcy porwali jego córkę. W zamian za jej uwolnienie ich bezwzględny przywódca żąda, by Nathan nakłonił Elisabeth do ujawnienia mu sześciocyfrowego kodu, którego dziewczyna od lat nie chce nikomu zdradzić. Nathan zdaje sobie sprawę, że porywacze śledzą każdy jego ruch, może więc liczyć wyłącznie na siebie. Nie ma innego wyjścia, jak tylko w pojedynkę stawić czoła największemu koszmarowi w całym swym dotychczasowym życiu.....

   

GULCZAS, A JAK MYŚLISZ?
Produkcja- komedia, Polska 2001
Reż.- Jerzy Gruza
Wyk.- Piotr Gulczyński, Klaudiusz Sevković, Karolina Pachniewicz, Grzegorz Mielec, Janusz Dzięcioł, Monika Sewioło
Czas trwania- 100 min


Recenzja:

To było do przewidzenia, że po ogromnym sukcesie pierwszej edycji Big Brother'a który z filmowców wpadnie na pomysł i zaprosi uczestników programu do wzięcia udziału w filmie fabularnym. Mieszkańcy domu Wielkiego Brata zostali osadzeni w swych życiowych rolach. Za kamerą zasiadł Jerzy Gruza, któremu trzeba przyznać, że tempo prac było zawrotne, tym bardziej, iż po nakręceniu filmu trzeba go jeszcze zmontować i udźwiekowić. Twórcy uwineli się z tym w trzy miesiące. Wschód słońca nad jeziorem Łękotka. Gdy wczasowiczowie zażywają odpoczynku, reżyser filmowy leczy kaca, psychopatyczny morderca o poetyckiej duszy poluje na nowe ofiary, zaś zdesperowany pan Karol poszukuje córki Karoliny, która uciekła z narzeczonym Grzesiem. Wielbiący prawo i porządek strażnik miejski Janusz apeluje o ciszę do dwóch przyjaciół: Gulczasa i Klaudiusza, początkująca gwiazda Monika musi wybierać między karierą filmową a propozycjami wszechwładnego sponsora, zaś pielęgniarka Małgosia szuka sobie nowego pacjenta. Ukrywająca się pod pseudonimem Kobra agentka Alicja śledzi niejakiego Karkówkę- szefa gangu motocyklowego i narkotykowego dilera....

   

BLOW
Reż. Ted Demme
Wyk.- Johnny Deep, Penelope Cruz, Ray Liotta
Gatunek- kino gangsterskie


Recenzja:

Mroczna historia George'a Junga (Johnny Deep), który został kokainowym królem, a teraz odsiaduje wyrok. Jung pochodził z amerykańskiej prowincji i dzięki własnemu sprytowi, szybko stał się prawą ręką Pablo Escobara, bossa kartelu z Medelin, najsłynniejszego z narkotykowych stowarzyszeń. Film Teda Demme'a nie jest efekciarskim fajewerkiem z Hollywood, nie stara się epatować bezzasadną przemocą. To wierna historycznej prawdzie opowieść a amerykańskich gangsterach, politykach i artystach z lat 70. Opowieść o ich obyczajowości, zasadach moralnych, snobizmie, cwaniactwie i głupocie, czyli dokładnie o tym, co pozwoliło zbić fortuny śniadym kacykom z Kolumbii i uśmierciło tysiące lekkoduchów ze Stanów. Mocne kino ze świetną rolą Johnny'ego Deepa i wspaniałym ozdobnikiem w postaci Penelope Cruz...



Przygotowała MILKA